Kako da se lakše usvoji veština čitanja // Saveti za roditelje i defektologe //



Tokom svakodnevnih aktivnosti dobijamo veliki broj informacija, a uglavnom nam je tokom tih aktivnosti potrebno čitanje. Čitanje je izuzetno važno u svim oblasti života, a naročito je važno i značajno za aktivno učestvovanje u društvu i generalno za prilagođavanje istom.
Ono što je značajno i važno da se napomene je da se deca sa smetnjama najčešće susreću sa različitim problemima kada je u pitanju čitanje.
Zato je važno da podižemo svest o ovom problemu i da pronalizimo izvore informacija koje će nam omugućiti da brzo i efikasno pomognemo deci. 
Pre nego što krenete sa usvajanjem ove veštine važno je da napravite cilj. 

Šta ovaj cilj podrazumeva?



  • Šta želite da dete čita.
  • Koliki tekst želite da dete nauči.
  • Šta i koliko želite da vaše dete razume.
  • Šta je to što vaše dete voli da čita.
  • Takođe je važno odrediti meru kada je cilj postignut npr. za dve nedelje će dete naučiti da pročita jednu rečenicu. itd.
  • Naravno pre nego što počnete sa čitanjem uvek je važno proveriti na kom je nivou vaše dete kada je u pitanju čitanje.
  • Nakon svakog postignutog cilja izmeriti postignuća.
  • Istražite dodatno o programima čitanja.
  • Angažujete defektologa koji će moći da radi 1:1 ili eventualno u veoma malim grupama.



S obzirom na to da deca sa smetnjama sporije usvajaju gradivo, potrebno je intezivno čitanje kao i veliki broj ponavljanja, tako da je važno da se naoružate strpljenjem.
Prilikom čitanja jako je važno da zadaci budu raznoliki, takodje je važno da koristite igračke i različite aplikacije.
Premda se zna da usvajanje čitanja prestaje negde u petom razredu, jako je važno da znate da je pokazano da se veštine čitanja mogu unapređivati i tokom adolescencije i tokom odraslog doba, tako da je važno da ne odustajete. 
Nekada će se desiti da ciljevi koje ste zadali, a tiču se čitanja nisu uspešno ispunjeni, onda je važno da pokušate da prilagodite zadatke ili da ih izmenite. 
Nakon što ste uplovili u celi proces i imate neki cilj kada je u pitanju čitanje možete da radite i male evaluacije i da vrednujete sitna postignuća pošto je to veoma važno u radu sa decom sa smetnjama.
Prostor u kome dete uči mora da bude privlačan i dostupan za dete.
Knjige odnosno materijal iz kog će čitati moraju biti prilagođeni individualnim potrebama deteta. 
Ponekad će dete odbijati da usvaja čitanje na način koji ste vi odredili, stoga je veoma važno da razgovarate sa detetom, ili da pratite njegovu neverbalnu komunikaciju i otkrijete šta je to što dete može.


ZAPAMTITE!!!




PONEKAD SE ČINI DA NE POSTOJI NAČIN DA SE PRILAGODITE NEKOM DETETU ILI NEKO DETE VAMA, SAČEKAJTE...KADA SE NAJMANJE BUDETE NADALI UZ TRUD ĆETE USPETI DA SAZNATE ŠTA JE TO ŠTO DETE VOLI. 

SVAKO DETE IMA PRAVO DA UČI I DA SE RAZVIJA! 

SVAKO DETE POSEDUJE NEKU JAKU STRANU KOJU JE VAŽNO DA OTKRIJETE!

0 Comments:

Постави коментар