Kako se odbraniti od agresivnih korisnika?


S obzirom na to da moj trenutni posao obuhvata rad sa agresivnim korisnicima. Smatram da je vazno da podelim kako sa roditeljima tako i sa kolegama moje iskustvo. 

Rad sa agresivnim korsnicima je izuzetno zahtevan, specijalno kada radite nocne smene kao i ja. Pre nego sto pocnete da radite ovakav posao, mozda vam je prva misao ,,Kako ostati budan dvanaest sati?"

Posle nekog vremena zapravo shvatite da ovo nije toliko problematicno. Najvazniji zadatak na ovakvim radnim mestima je da zastite sebe, a da u isto vreme vodite racuna na koji nacin se stitite kako ne biste prekrsili prava korisnika.

Svedoci smo da su ljudi sa smetnjama cesto zrtve nasilja i da su im cesto ugrozena i osnovna prava.
U vezi sa tim  Norveska je uvela unutar zakona stavke koje stite ljude sa smetnjama u svim mogucim situacijama, tako da se svaki potez zaposlenog isprati. 

Za svaki potez koji ste napravili vi prakticno treba da imate pismeni dokaz koji se sastoji od argumenata. U smislu ukoliko se fizicki odbranite (za sta svakako dobijate obuku) morate da prilozite argumentovano sta ste uradili i na kakav nacin. 

Dakle, svaki fizicki kontakt ili potez u samoodbrani mora biti potkovan argumentima. Dakle vazno je da naglasim da u ovo ne spada nasilje. Naglasavam da je bilo kakvo NASILJE NAD KORISNICIMA ZABRANJENO I  SANKCIONISANO. 

Ovaj zakonski sistem je vazan, jer se na ovakav nacin znacajno smanjilo nasilje nad korsinicima specijalno u psihijatrijskim ustanovama.

 U ovom delu cu dati korisne savete:

💬 Ono sto je jako vazno je da pratite samog korisnika. Cesto pre nego sto dodje do agresije mogu da se pojave znakovi koji su dobar pokazatelj da ce doci do agresije (ovi znakovi su razliciti kod svakog korisnika, u vezi sa tim je vazno dobro poznavati korisnike).

💬Pratiti znakove (izraz lica, govor tela, pokrete) kako bi u pravo vreme mogli da se sklonitite i izbegnete napad.

💬Voditi racuna u kojoj se poziciji nalazite (ukoliko radite u domu kao ja) jako je vazno kretanje unutar prostora. Nikad ne treba da ulazite u male prostorije kao sto su kuhinja, da bezite u ugao ili slicno jer tu veca verovatnoca da cete biti napadnuti.

💬Mudro je uvek imati veliku razdaljinu od korisnika (agresivnih korisnika) i kretati se u velikim prostorijama kao sto je npr. dnevna soba.

💬Kretati se u krug. Ne kretati se po ostrim uglovima.

💬Nositi kapu i duks na odkopcavanja kod pacijenata koji su skloni cupanju kose ili hvatanju za kragnu kako bi lakse mogli da se oslobodite prilikom napada.

💬Ne uspostavljati kontakt pogledom.

💬Glas mora da bude miran po mogucnosti dubok i grub (to dolazi vremenom i iskustvom, ukoliko nemate prirodno ovakav glas).

💬Budite odlucni u vezi sa zahtevima (korisnici cesto mogu da vas testiraju u nadi da ce dobiti ono sto ocekuju i sa tim u vezi mogu biti i skloni agresiji, vazno je da tokom tog testiranja ostanete odlucni. 

💬Ne plasite se! Uvek mozete da se zakljucate u nekoj od prostorija dok ne dodje pomoc.

💬Dobro je imati telefon ili neki uredjaj pomocu kog se mozete javiti kolegi (zvucni i svetlosni signali)

💬Ukoliko korisnik pocne da vam odgovara povisenim tonom, pokusajte da ostanete stalozeni i da odgovarate mirnim tonom.

💬Poslednja opcija treba da bude lek za smirenje zbog nezeljenih efekata na telo (on se daje iskljucivo u situacijama kada primetite da pacijent ne reaguje na sve ono sto ste pokusali) 

💬Davati jasne i kratke naloge.

💬Govoriti jednostavno i ne zapocinjite raspravu.

💬 Napravati pauze izmedju zahteva koji dajete.

Vazno je naglasiti da je rec o korisnicima izmedju 35-60 godina. 


0 Comments:

Постави коментар